لیزر پرتوان

لیزر پر توان یکی از دستگاه های پیشرفته ی فیزیوتراپی است که امروزه با اهداف کاهش درد،تسریع فرایند ترمیم بافت و رشد سلول،افزایش جریان خون و کاهش التهاب مورد استفاده قرار میگیرد. لیزر یک اشعه نوری تک رنگ و یکپارچه است که فیزیوراپیست با تنظیم دقیق طول موج آن،مقدار انرژی که به بدن منتقل میشود را مشخص میکند.
لیزر درمانی به دلیل تاثیر در بهبود عملکرد اعصاب در درد های کمری،تنگی کانال نخاع و درد های سیاتیکی نیز کاربرد دارد.
هنگامی که لیزر در بافت ها نفوذ می کند می تواند تا چندین سانتیمتر در داخل بافت نفوذ کرده و وارد میتوکندری شود میتوکندریها ارگانل های ریز داخل سلولی می باشند که می توانند انرژی سلولی را فراهم نمایند.

عناصر هدف موجود در بافت ها که لیزر در آنها تاثیر می گذارد شامل هموگلوبین و سیتوکروم اکسیداز می‌باشند که تحریک این عناصر سبب افزایش عملکرد سلولی می شود.

ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که بیماران پس از بهره‌مندی از لیزرتراپی تسکین ماندگار درد را گزارش کرده‌اند. اگرچه تعداد جلسات درمانی بسته به شدت عارضه متفاوت است

قابل استفاده برای عوارض حاد و مزمن

در درمان عارضه‌های حاد با لیزر تراپی، تأثیر درمان هنگامی به بیشینه خود می‌رسد که بلافاصله پس از مصدومیت انجام شود (با فرض اینکه هیچ خون‌ریزش فعالی وجود نداشته باشد). هرچه زودتر التهاب کاهش یابد و فرآیند بهبودی آغاز شود برای بیمار بهتر است. در صورت بروز مصدومیت حاد، با لیزر تراپی می‌توان هرچه سریع‌تر بدن را به حالت طبیعی خود بازگرداند.

در مورد عارضه‌های مزمن، از لیزرتراپی بیشتر برای مبارزه با درد و التهاب پایا استفاده می‌شود.

درمان سریع

لیزر پر توان قادر است مقدار زیادی انرژی را در مدت زمانی کم به ناحیه درگیر برساند به همین خاطر سریع‌تر به دوز درمانی می‌رسد. برای کسانی که برنامه زمانی فشرده‌ای دارند، چه بیماران و چه متخصصین پزشکی، درمان‌های سریع و موثر ضرورت دو چندانی دارد.

فواید فیزیوتراپی با لیزر پرتوان

کاهش سریع درد و التهاب