منوال تراپی

منوال تراپی از روش ها و تکنیک های دستی و لمسی فیزیوتراپی و توانبخشی بوده که توسط دست فیزیوتراپیست و همراه با حرکات مختلف دست و ماساژ هایی به شکل های متفاوت از جمله کایروپراکتیک انجام می گیرد.

این تکنیک دستی برای درمان آسیب های بافت های عضلانی، تاندون ها، رباط و همچنین مفاصل به کار برده می شود.

منوال تراپی در نواحی مختلف بدن از جمله ستون فقرات، دست ها، پاها، شانه، کمر و… انجام شده و به بهبود سریع تر وضعیت بیمار و همچنین از بین بردن اختلالات عملکردی کمک می کند و شامل حرکت دادن مفاصل در جهات مختلف با سرعت های متفاوت، جا اندازی مفاصل و مهره ها، ماساژ های عمقی بافت های نرم بدن، تکنیک های کششی، تکنیک های فشاری و دورانی و … می شود. این تکنیک دستی حتی در درمان فشارها و تنش های عصبی نیز مفید بوده و می تواند منجر به آزادسازی هورمون اندروفین (ضد درد) و تسکین و آرامش فرد شود و از انتشار درد به دیگر نقاط بدن جلوگیری کند.

درمان دستی برای چه بیماری هایی به کار می رود؟
درمان دستی برای بهبود مشکلات زیر کاربرد دارد:

گردن درد: منوآل تراپی برای گردن درد انجام می شود و به کاهش یا از بین رفتن درد یا اسپاسم عضلانی گردن کمک می کند.

کمردرد‌های مزمن: یکی از کاربردهای این روش، منوال تراپی کمر دردهایی است که طولانی مدت بیمار را آزار می دهند.
بیماری‌های ناشی از ستون فقرات

میگرن و سردردهای تنشی: یکی از بهترین راههای درمان سردرد با منشا گردنی منوال تراپی یا درمان دستی است که باعث نرم شدن بافت سفت گردن می شود.

اسپاسم عضلات: در منوآل تراپی اسپاسم عضلانی، به کمک کشش عضلات می توان اسپاسم و درد را کاهش داد یا از بین برد.

درد مفاصل میوفاسیال در باسن یا لگن جانبی: در منوآل تراپی درد مفاصل از تکنیک آزادسازی مفصل برای از بین بردن محدویت مفاصل میوفاسیال استفاده می شود.

سندرم تونل کارپال: فیزیوتراپیست می تواند برای درمان از یکی از روشهای درمان دستی استفاده کند یا منوال تراپی سندرم تونل کارپال را با روش درمانی دیگری ترکیب کند.

درد‌های مزمن اسکلتی
درمان اختلالات تمپوروماندیبولار (یکی از شایع‌ترین اختلالات فک)

انسداد مفصل ران

بهبود درد مفاصل شانه

آسیب‌های زانو: اگر دچار مشکلات منیسک زانو یا هر بخش دیگری از زانو شده باشید، به کمک منوال تراپی زانو می توانید مشکل ایجاد شده را کمتر و یا کاملا رفع کنید.